Η προσπάθεια της διοίκησης της Νομαρχίας να αποπροσανατολίσει τους πολίτες,ότι οι επιλογές της είναι σωστές και αποδοτικές στο θέμα της τουριστικής προβολής,πέφτει στο κενό.Απο τα χείλη του Νομάρχη ακούσαμε, ό,τι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καβάλας, ξοδεύει τα περισσότερα χρήματα,από κάθε άλλη στον τομέα της Τουριστικής προβολής,χωρίς να υπάρχει δυνατότητα να ελέγξουμε,την σχέση κόστους-οφέλους!!!!Αλήθεια τα πιστεύει αυτά που λέει,ή παραπλανεί συνηδειτά τους πολίτες ,προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.....
Η παρουσία του Ειδικού γραμματέα,του υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης,στο Ράδιο άλφα της Καβάλας,τον διαψεύδει οικτρά.Ας διαβάσει ο ίδιος αλλά και αυτοί που ασπάζονται τις απόψεις του,τα όσα δήλωσε ένας άνθρωπος που ανήκει πολιτικά στο δικό τους χώρο,αλλά συγκαταλέγεται στους ΕΙΔΙΚΟΥΣ του χώρου,μια και ο κ.Καλλιοντζής δεν κατανοεί την λέξη "ειδικός".
Όσο για αυτούς και ειδικά για τον κ.Καλλιοντζή,που υποστηρίζουν ότι η Παράταξή μας,δεν έχει θέσεις ,δεν έχει προτάσεις,ας διαβάσουν με ιδιαίτερη προσοχή το παρακάτω κείμενο.
Είναι η εισήγηση της Υπερνομαρχίας πολιτών, στις 2 Μαρτίου του 2007, με εισηγητή τον γράφοντα για πως αντιλαμβανόμαστε την τουριστική προβολή,την υπάρχουσα κατάσταση και ποιά είναι η πρότασή μας.
Δυστυχώς γι αυτούς θα δουν ότι είμαστε συνεπείς στις αρχές μας.
Έτσι εξηγούνται οι θετικές ψήφοι, στην 4η Νομαρχιακή Επιτροπή σε πρακτικές και δράσεις που συμπεριλαμβάνονται στις προτάσεις μας,άσχεται αν προσπαθούν να τις καρπωθούν οι ιδιοι,κάτι που για μας δεν έχει καμιά σημασία ,αρκεί οι δράσεις να έχουν αποτέλεσμα.
Υπάρχουν όμως και πολλές αρνητικές ψήφοι ειδικά στο θέμα των εκθέσεων ,όχι γιατί είμαστε κατά των εκθέσεων,αν και θεωρούνται ξεπερασμένες,αλλά για τον τρόπο προετοιμασίας τους,τον τρόπο παρουσίας μας, τα πρόσωπα που συμμετέχουν και οι ενέργειες μετά την παρουσία μας.Φυσικά και εδώ ο Νομάρχης παραπληροφορεί λέγοντας ότι είμαστε κατά των εκθέσεων..
Είμαστε κατά της σπατάλης και της χρησιμοποίησης του δημοσίου χρήματος για περιορισμένες οφέλειες των πολιτών και για ιδιοτελείς σκοπούς.... Ακολουθεί η εισήγηση της 2ας Μαρτίου 2007 στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.... ΘΕΣΕΙΣ -ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΟΥ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ Ν.Σ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Ν.Α. ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ.
ΚΑΒΑΛΑ 2-3-2007
Η σημερινή συνεδρίαση έχει ιδιαίτερη σημασία αφού αφορά ένα σημαντικό κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας, την προβολή του τουριστικού προϊόντος. Αποτελεί έστω και καθυστερημένα ένα δείγμα αποδοχής εκ μέρους της διοίκησης της νομαρχίας, ότι και η αντιπολίτευση εισακούγεται και μπορεί στα πλαίσια της λειτουργίας του Ν.Σ. να καταθέτει τις παρατηρήσεις της, αλλά πολύ περισσότερο και τις προτάσεις της.
Εμείς ζητήσαμε να συζητηθεί το θέμα της τουριστικής προβολής και του τουρισμού γενικότερα, ολοκληρωμένα και όχι αποσπασματικά. Όμως βλέπουμε στο θέμα της πρόσκλησης για την συνεδρίαση του Ν.Σ.., ότι καλούμαστε να συζητήσουμε μόνο για τις Τουριστικές εκθέσεις του Εξωτερικού.
Ειλικρινά δεν μπορούμε να καταλάβουμε με ποια λογική, προσπαθεί η διοίκηση της Νομαρχίας, να περιορίσει την συζήτηση, μόνο σ’ αυτή την κατεύθυνση. Προβολή τουριστικού προϊόντος δεν είναι μόνο οι εκθέσεις.
Είμαστε σήμερα εδώ με έναν κοινό στόχο:
Να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας ο καθένας, στην αποτελεσματικότερη προβολή του τουριστικού μας προϊόντος, ώστε η περιοχή μας να καταστεί πλέον επώνυμος και ελκυστικός τουριστικός προορισμός, για επισκέπτες από όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου.
Σαν Νομαρχιακή Παράταξη έχουμε εκφράσει επανειλημμένα την διαφωνία μας για τον τρόπο προβολής του τουριστικού προϊόντος, τον τρόπο συμμετοχής, προβολής και δραστηριοποίησης στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και όχι την μη συμμετοχή ,όπως κακώς μας κατηγόρησε ο Νομάρχης Καβάλας απειλώντας μάλιστα και δημόσια αλλά και κατ’ ιδίαν,ότι θα «κόψει» τις συμμετοχές σε εκθέσεις επειδή τάχα διαφωνεί η μείζων αντιπολίτευση.
Είναι πολύ λογικό να υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις και προσεγγίσεις για την μέχρι στιγμής αποτελεσματικότητα της τουριστικής προβολής του νομού μας.
• Αυτό που εμείς προτείνουμε σε πρώτη φάση, είναι ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί η όλη προσπάθεια, στα πλαίσια της σχέσης κόστους-οφέλους.
• Επίσης προτείνουμε να πραγματοποιηθεί μια ειδική επιστημονική έρευνα-μελέτη για την Τουριστική Προβολή του Νομού Καβάλας, όπου θα περιλαμβάνονται και οι εκθέσεις.
• Αυτό μπορεί να γίνει αφού πρώτα υλοποιηθεί η πρόταση που θα καταθέσουμε αναλυτικά στη συνέχεια και αφορά την:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Ν.Ο.Τ.Α.) με την συνεργασία και συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων
Σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα της προβολής των τελευταίων ετών, αρκεί να δει κανείς τα επίσημα στοιχεία για το Νομό Καβάλας που δημοσιεύει η Τράπεζα της Ελλάδος.(www.bankofgreece.gr), (1,2)*για τις αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, αλλά και τα στοιχεία των αφίξεων στο αεροδρόμιο.
Υπάρχει σταδιακή διαρκής μείωση αφίξεων και διανυκτερεύσεων αλλοδαπών τα τελευταία χρόνια και μια ανάκαμψη το 2006(αφού προηγήθηκαν τρομοκρατικές ενέργειες σε Τουρκία και Αίγυπτο),αφού προηγουμένως είχαμε τεράστιες απώλειες, χωρίς φυσικά να φτάσουμε σε επίπεδα του 2000.
Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε ότι ο Νομάρχης με δημόσιες δηλώσεις του τα αμφισβήτησε λέγοντας ότι δεν παρουσιάζουν πλήρη εικόνα και εξαρτώνται από τις δηλώσεις των ίδιων των ξενοδόχων για δικούς τους λόγους.
Σκοπίμως κάνει ένα λάθος όμως γιατί εμείς μιλήσαμε για την σύγκριση από έτος σε έτος. Έστω και αν είναι έτσι όπως υποστηρίζει ο Νομάρχης δεν μπορεί τη μια χρονιά να κρύβουν στοιχεία και την άλλη όχι, αφού ο «στόχος» τους είναι ο ίδιος, όπως λέει, η επιπλέον επιχορήγηση. Έμείς για τις τάσεις μιλάμε. (3)
Θα περιμέναμε από την διοίκηση της νομαρχίας να υπάρχει σήμερα μια εισηγητική έκθεση όπως προβλέπεται και σ’άλλα θέματα, που να περιέχει ένα απολογισμό όλων αυτών των ενεργειών τα τελευταία χρόνια για το αποτέλεσμα κόστους-οφέλους. Μια έκθεση που λογικά θα έπρεπε να γνωρίζουμε και εμείς αφού άλλωστε έχουμε καταθέσει από τις 16/1/07 τις παρατηρήσεις μας, αλλά και τις προτάσεις μας για την παρουσία μας στις τουριστικές εκθέσεις, ειδικά αυτή της Ουτρέχτης, αλλά και γενικότερα για την τουριστική προβολή.
Τα ερωτήματα που υπάρχουν πολλά…..
• Απευθύνεται η προβολή σε αγορές όπου η Kαβάλα και η ευρύτερη περιοχή έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα;
• Υπάρχει ο σχετικός σχεδιασμός και συγκεκριμένος στόχος πριν από κάθε έκθεση ή ενέργεια;
• Υπάρχουν τα κατάλληλα στελέχη σχετικά με την προβολή του τουριστικού προϊόντος;
• Υπάρχει απολογισμός δράσεων-ενεργειών, καταγραφή υπάρχουσας κατάστασης για τις εκθέσεις και υποβολή προτάσεων για βελτιώσεις, από αυτούς που συμμετέχουν;
• Είναι το υλικό αυτό που ικανοποιεί την ζήτηση ανά έκθεση ή αγορά, αφού οι λόγοι επίσκεψης σε μια περιοχή δεν έχουν σχεδόν πάντα την ίδια αιτία ;
• Είναι ο τρόπος δράσης μας εφάμιλλος, έναντι άλλων συμμετεχόντων και ειδικότερα ανταγωνιστών μας, που δεν μένουν μόνο στην διάθεση των επισκεπτών να δουν το περίπτερό τους, αλλά πολύ περισσότερο δρουν με τις σύγχρονες μεθόδους του marketing;
• Είναι ο τρόπος δράσης και προβολής αποδεκτός απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς;
• Η όποια παροδική αύξηση τουριστικής κίνησης οφείλεται στην σωστή προβολή και το αντίθετο όχι;
• Η όποια τουριστική αύξηση έχει και το ανάλογο οικονομικό αποτέλεσμα;
• Υπάρχει συνεργασία και επαφή με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης το οποίο έχει ήδη αλλάξει την φιλοσοφία και τον τρόπο προβολής, γνωρίζουμε τι προτείνει;
• Δηλώνει δημόσια ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων της Καβάλας ότι διαφωνεί με την υπάρχουσα στρατηγική και τακτική εδώ και 4,5 χρόνια, χωρίς να ενοχλείται κανείς;
• Επίσης εκτός αυτών υπάρχει και ένα άλλο πλήθος ερωτημάτων και αποριών που θα αναφέρουμε και στην συνέχεια.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
Η Ν.Α. περιορίστηκε, και συνεχίζει να περιορίζεται, στην προβολή το όποιου τουριστικού προϊόντος παράγεται από ιδιώτες, κυρίως στο νησί της Θάσου, αλλά και σε άλλα σημεία του νομού. Εκτός της προβολής προβαίνει και σε κάποιες αποσπασματικές δράσεις, χωρίς προγραμματισμό και στόχο.
Αυτή η προβολή του όποιου τουριστικού μας προϊόντος προβληματίζει για το κατά πόσο γίνεται με τον πλέον ορθό τρόπο, καθώς γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται και για τη Ρόδο, την Κρήτη ή τη Μύκονο, ενώ δεν πρόκειται για το ίδιο προϊόν.
Απευθύνεται στην ίδια αγορά του λαών του βορρά παραβλέποντας το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι η Καβάλα αποτελεί τον φυσικό προορισμό μιας ενδοχώρας πολλών εκατομμυρίων εν δυνάμει τουριστικών επισκεπτών (Βουλγαρία, Ρουμανία Ουγγαρία,Ουκρανία, κ.λ.π.)
Κατά την άποψή μας η μη τμηματοποίηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, η ελλειπής εκπαίδευση των ανθρώπων, που ασχολούνται με την προβολή, οι κακές υποδομές, αλλά φυσικά όπως αναφέρθηκε και ο τρόπος προώθησης της περιοχής μας, είναι ανασταλτικοί παράγοντες της όλης προσπάθειας.
Δεν αρκεί η συμμετοχή στις εκθέσεις του εξωτερικού και οι αναμφίβολα καλές προθέσεις και σε άλλους τομείς της Νομαρχίας, χρειάζεται να αλλάξει συθέμελα το μείγμα προώθησης της περιοχής μας.
Το μείγμα προώθησης είναι μια δέσμη εργαλείων και δραστηριοτήτων που μπορούν να επηρεάσουν τη ζήτηση. Ενδεικτικά αναφέρεται η τουριστική διαφήμιση, οι προσωπικές πωλήσεις (συμμετοχή πρακτόρων και ανθρώπων του τουρισμού στις εκθέσεις με οργανωμένα προγράμματα), η άμεση ταχυδρομική επικοινωνία (π.χ. η πρεσβεία της Ελβετίας στην Αθήνα, ταχυδρομεί πλούσιο ταξιδιωτικό υλικό, σε όσους θέλουν να ταξιδεύσουν στη χώρα αυτή και ζητούν τη βοήθειά της),οι κατάλληλες ιστοσελίδες ενταγμένες στα κατάλληλα και δημοφιλή PORTALS, οι χορηγίες, οι δημόσιες σχέσεις κ.λ.π.
Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσουμε, άλλο διαφήμιση και άλλο προώθηση (promotion). Η διαφήμιση (αυτή που γίνεται στις τουριστικές εκθέσεις) περιλαμβάνεται στις τεχνικές του μείγματος προώθησης, το οποίο με τη σειρά του αποτελεί ένα από τα δομικά στοιχεία που απαρτίζουν το μείγμα μάρκετινγκ. Θυμίζει μια κυκλοφοριακή μελέτη που αν δεν ενεργοποιηθούν όλες οι προτάσεις είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Όπως καταδικασμένη είναι και η κάθε επί μέρους προσπάθεια δεν είναι σύγχρονη και άρτια.
Παράδειγμα η ιστοσελίδα που έχουμε για την προβολή του νομού μας.(www.pref-kavala.gr). Σας προτρέπουμε να την επισκεφτείτε και θυμηθείτε τι έλεγε όταν εξήγγειλε την κατασκευή της ο Νομάρχης και οι συνεργάτες που επέλεξε….(Απόσπασμα από την εφημερίδα «Εβδόμη» 9/5/2005).
Βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα αν το αποτέλεσμα είναι ανάλογο των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν.
Αλλά και μια δεύτερη που υπάρχει(www.kavala.gr) και μάλιστα αναφέρει ότι είναι η επίσημη της Νομαρχίας,(αλήθεια ποια είναι η επίσημη;), είναι ιδιαίτερα φτωχή και αναχρονιστική.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, η υπόθεση της προβολής της περιοχής μας χρήζει της ανάγκης ενός έμπειρου επιτελείου που να ασχολείται επαγγελματικά με το τουριστικό μάρκετινγκ.. Κανείς ίσως από εμάς δεν έχει τις απαραίτητες εκείνες γνώσεις που θα προάγει το τουριστικό προϊόν.
Η όλη υπόθεση, όμως της προβολής, θα πρέπει εντάσσεται σε έναν Νομαρχιακό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης (Ν.Ο.Τ.Α) με την συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων
Η πρότασή μας συγκεκριμένα έχει να κάνει:
Με την Δημιουργία Νομαρχιακού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης (Ν.Ο.Τ.Α.) Νομού Καβάλας.
Οι φορείς του νομού ενωμένοι μπορούν να προωθήσουν σημαντικές στρατηγικές ανάπτυξης για την πρόοδο και την ευημερία.
• Η Νομαρχία, οι Ιερές Μητροπόλεις, ο Δήμος Καβάλας, όλοι οι Δήμοι του Νομού μέσω της ΤΕΔΚ, ή με αυτοτελείς συμμετοχές, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, οι Ενώσεις Ξενοδόχων Καβάλας-Θάσου, οι εκπρόσωποι της ομοσπονδίας ενοικιαζομένων δωματίων , τα τοπικά Επιμελητήρια, ο Ο.Λ.Καβάλας οι Τουριστικοί Πράκτορες αστικό-υπεραστικό ΚΤΕΛ. ναυτιλιακές εταιρείες κ.α., πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να υποστηρίξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διεθνούς - εσωτερικής προβολής και Μάρκετινγκ του Νομού Καβάλας με σκοπό να τον καταστήσουμε αναγνωρίσιμο κι ελκυστικό τουριστικό προορισμό.
Ο Νομαρχιακός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης (ΝΟΤΑ) μετά την σύστασή του θα πρέπει να προχωρήσει γρήγορα κατά την άποψή μας στις εξής ενέργειες-δράσεις:
• Συγκέντρωση του μετοχικού κεφαλαίου ανάλογου ύψους που θα καθορίζεται από το καταστατικό του. Μελλοντικά μπορεί να αναζητηθεί και πρόσθετη χρηματοδότηση, πιθανόν και μέσω συνδρομών.
• Εκπόνηση μια μελέτης για τη Στρατηγική Marketing Plan του Οργανισμού και την Οργανωτική του Διάρθρωση.
• Προκήρυξη της θέσης του Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού. Απαραίτητη προϋπόθεση η επιστημονική του κατάρτιση και η σημαντική του εμπειρία στα θέματα τουρισμού.
• Στελέχωση του Οργανισμού με εξειδικευμένα στελέχη.
• Εκπόνηση ειδικής μελέτης για την Υφιστάμενη Κατάσταση στις Υποδομές Φιλοξενίας και τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης του Νομού Καβάλας.
• Να ξεκινήσει συνεργασία μας, με εξειδικευμένα Γραφεία Συμβούλων Τουριστικής Προβολής και Δημοσίων Σχέσεων στις αγορές, όπου ο νομός Καβάλας έχει αποδεδειγμένα το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ανταγωνιστών(κυρίως στις Βαλκανικές) και στην συνέχεια στις υπόλοιπες αγορές.
• Δημοσίευση άρθρων στον τύπο και σε διάφορα εξειδικευμένα περιοδικά των χωρών αυτών (με ή και χωρίς διαφημιστικές καταχωρήσεις).
• Οργανωμένη προσπάθεια για υποδοχή και φιλοξενία δημοσιογράφων του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ αυτών των χωρών, συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων που εργάζονται εκεί, αλλά και αντίστοιχες οργανωμένες αποστολές για προβολή και δημόσιες σχέσεις και στις χώρες αυτές.
• Σε άλλου είδους ενέργειες και δράσεις μετά από αξιολόγηση προτάσεων όλων των φορέων που συμμετέχουν στον οργανισμό..
Ας προχωρήσουμε πριν είναι πολύ αργά. Χρήματα μπορούν να βρεθούν, αρκεί να αλλάξουμε φιλοσοφία νοοτροπία και προτεραιότητες. Μπορούν να κοπούν π.χ. τα ταξίδια κάποιων υπηρεσιακών παραγόντων από το στενό περιβάλλον του κ.Νομάρχη.
Αλήθεια μπορούμε να γνωρίζουμε τον κατάλογο των ονομάτων που συμμετέχουν στις εκθέσεις και το συνολικό κόστος μεταφοράς διαμονής και αποζημίωσης όλων αυτών σε ετήσια βάση;
Κλείνοντας το θέμα της επείγουσας ανάγκης αλλαγής τακτικής, θέτουμε ένα ακόμα ζήτημα.
Την νέα επικοινωνιακή εκστρατεία του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης που παρουσιάστηκε στις 12/1/2007 από την ίδια την κ. Υπουργό Τουρισμού.
Ειδικά γι’ αυτό το θέμα ας προσέξουμε τις προτροπές του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Ανδ. Α. Ανδρεάδη,μέσω της εφημερίδας «το βήμα»: «Περιφέρειες, νομαρχίες και δήμοι που προβάλλουν το τουριστικό τους προϊόν σε τοπικό επίπεδο, πρέπει να προσαρμόσουν αντίστοιχα την επικοινωνιακή τους πολιτική προτάσσοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή της αρμοδιότητάς τους», τονίζοντας επίσης τη σημασία της συνεργασίας και του συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Εμπλεκόμενοι φορείς είναι μόνο αυτοί που αποτελούν τη σημερινή Ν.Ε.Τ.Π.; Όχι βέβαια και η απάντηση έρχεται πάλι από την πρόταση που αναπτύξαμε προηγουμένως και πιστεύουμε ότι ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των καιρών.
Πιστεύουμε ότι σήμερα ανοίγει ουσιαστικά και ίσως για πρώτη φορά η συζήτηση για το κεφάλαιο τουρισμός που δεν έχει να κάνει μόνο με την προβολή, αφού είναι ένα θέμα ειδικού βάρους, ειδικών χειρισμών με πολλούς εμπλεκόμενους φορείς που επιβάλλεται να έχουν ειδική, διαρκή εκπαίδευση και εξειδικευμένη γνώση του αντικειμένου.
Το τρίπτυχο, τουριστικής εκπαίδευσης-τουριστικής γνώσης- τουριστικής συνείδησης, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αναβάθμιση της ποιότητας του τουρισμού, αλλά και την υγιή λειτουργία της τουριστικής επιχειρηματικής αλυσίδας. Το μέλλον του τουριστικού κλάδου σχετίζεται απολύτως με την εκπαίδευση και τη γνώση.
Το ισχυρό τρίπτυχο «ήλιος - θάλασσα - πολιτισμός», κύριος άξονας της διεθνούς προβολής της Kαβάλας, πρέπει να ενισχύεται και από στρατηγικούς πυλώνες που αναφέρονται πλέον και σε επί μέρους τομείς.
Αυτοί περιλαμβάνουν τον περιηγητικό τουρισμό με αξιοποίηση της υπαίθρου, τον περιπετειακό-καταδυτικό αθλητικό τουρισμό με αξιοποίηση των φυσικών τοπίων και ιδιαιτεροτήτων της περιοχής, τον τοπικό τρόπο διασκέδασης, την πολυτέλεια - μια μορφή τουρισμού που δυστυχώς δεν έχει αρχίσει να διαφαίνεται στη περιοχή, τον θαλάσσιο τουρισμό και τέλος τον θρησκευτικό και συνεδριακό τουρισμό, τομείς που μπορούν να διατηρηθούν σε δωδεκάμηνη βάση.
Τα τελευταία χρόνια στον τόπο μας η τουριστική ανάπτυξη δημιουργεί τον πλουτοπαραγωγικό εκείνο πόρο, η δυναμική εξέλιξη του οποίου, θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την εισοδηματική προοπτική της τοπικής κοινωνίας.
Οι ιδιαιτερότητες και η μοναδικότητα του φυσικού μας τοπίου, ως σημαντικές παράμετροι τουριστικής ανάπτυξης, όσο δεν συνοδεύονται από δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, ανταγωνιστικότητα στις τιμές και κυρίως σωστή προβολή, θα συνεχίζουν να ακυρώνονται.
Υπάρχουν πολλές απορίες και ερωτήματα γιατί σε τόπους με ποιοτικά χαρακτηριστικά σαφώς κατώτερα του δικού μας γίνονται τεράστιες επενδύσεις τουριστικών υποδομών. Δυστυχώς τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά.
Ασύντακτες προσπάθειες, χωρίς μελέτες, προγραμματισμό και στρατηγικές προτεραιότητες, θα έχουν πάντα ως αποτέλεσμα χαμηλή ανταποδοτικότητα και πολλές φορές σπατάλη πολύτιμων κονδυλίων.
Σαν Νομαρχιακή Παράταξη αγωνιούμε για το πώς θα λειτουργήσουμε από εδώ και πέρα ως νομός Καβάλας σ’αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα.
Περιμένουμε από τη Διοίκηση της Νομαρχίας συγκεκριμένες δράσεις και ενέργειες.
Λειτουργούμε καλοπροαίρετα, αξιολογώντας διαρκώς τις προσπάθειές και τις πρωτοβουλίες.
Είμαστε εδώ έτοιμοι σε κάθε πρόσκληση συνεργασίας και βοήθειας.
Πρέπει να αλλάξουμε κατεύθυνση επειγόντως πριν είναι πολύ αργά.
Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε συγκεκριμένο πλάνο και συγκεκριμένες προτάσεις στον νέο Νομαρχιακό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης (Ν.Ο.Τ.Α.). που προτείνουμε να δημιουργηθεί.
Δεν πρέπει να μείνουμε στα λόγια για άλλη μια φορά. Δυστυχώς έγιναν δυο αναπτυξιακά συνέδρια ειπώθηκαν και καταγράφηκαν τόσα πολλά και ενδιαφέροντα, αλλά δυστυχώς έμειναν μόνο γραμμένα, ως απλά πρακτικά.
Από το Συνέδριο του 2005 ούτε τα συμπεράσματα δημοσιοποιήθηκαν παρά τις επίμονες πιέσεις μας ούτε μία μεταγενέστερη συζήτηση έχει υπάρξει και αυτό συνιστά σοβαρή παράλειψη της σημερινής Διοίκησης της Νομαρχίας.
Οι ενέργειες των διοικούντων δυστυχώς, άλλα δείχνουν και δεν αφορά μόνο τον Νομάρχη και τη διοίκηση της νομαρχίας.
Έχουν βέβαια και αυτοί το μερίδιο που τους αναλογεί. Δεν είναι η ώρα του καταλογισμού των πολιτικών ευθυνών, είναι η ώρα της ευθύνης της συνέπειας, της συνεργασίας και η τοποθέτηση του «εμείς» πάνω από το «εγώ» μας.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ
«ΥΠΕΡΝΟΜΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»
ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΕΡΟΜΑΡΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΡΑΝΑΣ ΑΡΧΕΛΑΟΣ
ΚΑΓΚΑΪΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΠΑΠΑΚΟΣΜΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΣΜΥΡΛΟΓΛΟΥ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ
ΤΣΟΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Όσο για αυτούς και ειδικά για τον κ.Καλλιοντζή,που υποστηρίζουν ότι η Παράταξή μας,δεν έχει θέσεις ,δεν έχει προτάσεις,ας διαβάσουν με ιδιαίτερη προσοχή το παρακάτω κείμενο.
Είναι η εισήγηση της Υπερνομαρχίας πολιτών, στις 2 Μαρτίου του 2007, με εισηγητή τον γράφοντα για πως αντιλαμβανόμαστε την τουριστική προβολή,την υπάρχουσα κατάσταση και ποιά είναι η πρότασή μας.
Δυστυχώς γι αυτούς θα δουν ότι είμαστε συνεπείς στις αρχές μας.
Έτσι εξηγούνται οι θετικές ψήφοι, στην 4η Νομαρχιακή Επιτροπή σε πρακτικές και δράσεις που συμπεριλαμβάνονται στις προτάσεις μας,άσχεται αν προσπαθούν να τις καρπωθούν οι ιδιοι,κάτι που για μας δεν έχει καμιά σημασία ,αρκεί οι δράσεις να έχουν αποτέλεσμα.
Υπάρχουν όμως και πολλές αρνητικές ψήφοι ειδικά στο θέμα των εκθέσεων ,όχι γιατί είμαστε κατά των εκθέσεων,αν και θεωρούνται ξεπερασμένες,αλλά για τον τρόπο προετοιμασίας τους,τον τρόπο παρουσίας μας, τα πρόσωπα που συμμετέχουν και οι ενέργειες μετά την παρουσία μας.Φυσικά και εδώ ο Νομάρχης παραπληροφορεί λέγοντας ότι είμαστε κατά των εκθέσεων..
Είμαστε κατά της σπατάλης και της χρησιμοποίησης του δημοσίου χρήματος για περιορισμένες οφέλειες των πολιτών και για ιδιοτελείς σκοπούς.... Ακολουθεί η εισήγηση της 2ας Μαρτίου 2007 στο Νομαρχιακό Συμβούλιο.... ΘΕΣΕΙΣ -ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΤΟΥ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ Ν.Σ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ Ν.Α. ΚΑΒΑΛΑΣ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ.
ΚΑΒΑΛΑ 2-3-2007
Η σημερινή συνεδρίαση έχει ιδιαίτερη σημασία αφού αφορά ένα σημαντικό κομμάτι της τουριστικής βιομηχανίας, την προβολή του τουριστικού προϊόντος. Αποτελεί έστω και καθυστερημένα ένα δείγμα αποδοχής εκ μέρους της διοίκησης της νομαρχίας, ότι και η αντιπολίτευση εισακούγεται και μπορεί στα πλαίσια της λειτουργίας του Ν.Σ. να καταθέτει τις παρατηρήσεις της, αλλά πολύ περισσότερο και τις προτάσεις της.
Εμείς ζητήσαμε να συζητηθεί το θέμα της τουριστικής προβολής και του τουρισμού γενικότερα, ολοκληρωμένα και όχι αποσπασματικά. Όμως βλέπουμε στο θέμα της πρόσκλησης για την συνεδρίαση του Ν.Σ.., ότι καλούμαστε να συζητήσουμε μόνο για τις Τουριστικές εκθέσεις του Εξωτερικού.
Ειλικρινά δεν μπορούμε να καταλάβουμε με ποια λογική, προσπαθεί η διοίκηση της Νομαρχίας, να περιορίσει την συζήτηση, μόνο σ’ αυτή την κατεύθυνση. Προβολή τουριστικού προϊόντος δεν είναι μόνο οι εκθέσεις.
Είμαστε σήμερα εδώ με έναν κοινό στόχο:
Να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας ο καθένας, στην αποτελεσματικότερη προβολή του τουριστικού μας προϊόντος, ώστε η περιοχή μας να καταστεί πλέον επώνυμος και ελκυστικός τουριστικός προορισμός, για επισκέπτες από όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου.
Σαν Νομαρχιακή Παράταξη έχουμε εκφράσει επανειλημμένα την διαφωνία μας για τον τρόπο προβολής του τουριστικού προϊόντος, τον τρόπο συμμετοχής, προβολής και δραστηριοποίησης στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και όχι την μη συμμετοχή ,όπως κακώς μας κατηγόρησε ο Νομάρχης Καβάλας απειλώντας μάλιστα και δημόσια αλλά και κατ’ ιδίαν,ότι θα «κόψει» τις συμμετοχές σε εκθέσεις επειδή τάχα διαφωνεί η μείζων αντιπολίτευση.
Είναι πολύ λογικό να υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις και προσεγγίσεις για την μέχρι στιγμής αποτελεσματικότητα της τουριστικής προβολής του νομού μας.
• Αυτό που εμείς προτείνουμε σε πρώτη φάση, είναι ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί η όλη προσπάθεια, στα πλαίσια της σχέσης κόστους-οφέλους.
• Επίσης προτείνουμε να πραγματοποιηθεί μια ειδική επιστημονική έρευνα-μελέτη για την Τουριστική Προβολή του Νομού Καβάλας, όπου θα περιλαμβάνονται και οι εκθέσεις.
• Αυτό μπορεί να γίνει αφού πρώτα υλοποιηθεί η πρόταση που θα καταθέσουμε αναλυτικά στη συνέχεια και αφορά την:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Ν.Ο.Τ.Α.) με την συνεργασία και συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων
Σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα της προβολής των τελευταίων ετών, αρκεί να δει κανείς τα επίσημα στοιχεία για το Νομό Καβάλας που δημοσιεύει η Τράπεζα της Ελλάδος.(www.bankofgreece.gr), (1,2)*για τις αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, αλλά και τα στοιχεία των αφίξεων στο αεροδρόμιο.
Υπάρχει σταδιακή διαρκής μείωση αφίξεων και διανυκτερεύσεων αλλοδαπών τα τελευταία χρόνια και μια ανάκαμψη το 2006(αφού προηγήθηκαν τρομοκρατικές ενέργειες σε Τουρκία και Αίγυπτο),αφού προηγουμένως είχαμε τεράστιες απώλειες, χωρίς φυσικά να φτάσουμε σε επίπεδα του 2000.
Στο σημείο αυτό υπενθυμίζουμε ότι ο Νομάρχης με δημόσιες δηλώσεις του τα αμφισβήτησε λέγοντας ότι δεν παρουσιάζουν πλήρη εικόνα και εξαρτώνται από τις δηλώσεις των ίδιων των ξενοδόχων για δικούς τους λόγους.
Σκοπίμως κάνει ένα λάθος όμως γιατί εμείς μιλήσαμε για την σύγκριση από έτος σε έτος. Έστω και αν είναι έτσι όπως υποστηρίζει ο Νομάρχης δεν μπορεί τη μια χρονιά να κρύβουν στοιχεία και την άλλη όχι, αφού ο «στόχος» τους είναι ο ίδιος, όπως λέει, η επιπλέον επιχορήγηση. Έμείς για τις τάσεις μιλάμε. (3)
Θα περιμέναμε από την διοίκηση της νομαρχίας να υπάρχει σήμερα μια εισηγητική έκθεση όπως προβλέπεται και σ’άλλα θέματα, που να περιέχει ένα απολογισμό όλων αυτών των ενεργειών τα τελευταία χρόνια για το αποτέλεσμα κόστους-οφέλους. Μια έκθεση που λογικά θα έπρεπε να γνωρίζουμε και εμείς αφού άλλωστε έχουμε καταθέσει από τις 16/1/07 τις παρατηρήσεις μας, αλλά και τις προτάσεις μας για την παρουσία μας στις τουριστικές εκθέσεις, ειδικά αυτή της Ουτρέχτης, αλλά και γενικότερα για την τουριστική προβολή.
Τα ερωτήματα που υπάρχουν πολλά…..
• Απευθύνεται η προβολή σε αγορές όπου η Kαβάλα και η ευρύτερη περιοχή έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα;
• Υπάρχει ο σχετικός σχεδιασμός και συγκεκριμένος στόχος πριν από κάθε έκθεση ή ενέργεια;
• Υπάρχουν τα κατάλληλα στελέχη σχετικά με την προβολή του τουριστικού προϊόντος;
• Υπάρχει απολογισμός δράσεων-ενεργειών, καταγραφή υπάρχουσας κατάστασης για τις εκθέσεις και υποβολή προτάσεων για βελτιώσεις, από αυτούς που συμμετέχουν;
• Είναι το υλικό αυτό που ικανοποιεί την ζήτηση ανά έκθεση ή αγορά, αφού οι λόγοι επίσκεψης σε μια περιοχή δεν έχουν σχεδόν πάντα την ίδια αιτία ;
• Είναι ο τρόπος δράσης μας εφάμιλλος, έναντι άλλων συμμετεχόντων και ειδικότερα ανταγωνιστών μας, που δεν μένουν μόνο στην διάθεση των επισκεπτών να δουν το περίπτερό τους, αλλά πολύ περισσότερο δρουν με τις σύγχρονες μεθόδους του marketing;
• Είναι ο τρόπος δράσης και προβολής αποδεκτός απ’ όλους τους εμπλεκόμενους φορείς;
• Η όποια παροδική αύξηση τουριστικής κίνησης οφείλεται στην σωστή προβολή και το αντίθετο όχι;
• Η όποια τουριστική αύξηση έχει και το ανάλογο οικονομικό αποτέλεσμα;
• Υπάρχει συνεργασία και επαφή με το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης το οποίο έχει ήδη αλλάξει την φιλοσοφία και τον τρόπο προβολής, γνωρίζουμε τι προτείνει;
• Δηλώνει δημόσια ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων της Καβάλας ότι διαφωνεί με την υπάρχουσα στρατηγική και τακτική εδώ και 4,5 χρόνια, χωρίς να ενοχλείται κανείς;
• Επίσης εκτός αυτών υπάρχει και ένα άλλο πλήθος ερωτημάτων και αποριών που θα αναφέρουμε και στην συνέχεια.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ
Η Ν.Α. περιορίστηκε, και συνεχίζει να περιορίζεται, στην προβολή το όποιου τουριστικού προϊόντος παράγεται από ιδιώτες, κυρίως στο νησί της Θάσου, αλλά και σε άλλα σημεία του νομού. Εκτός της προβολής προβαίνει και σε κάποιες αποσπασματικές δράσεις, χωρίς προγραμματισμό και στόχο.
Αυτή η προβολή του όποιου τουριστικού μας προϊόντος προβληματίζει για το κατά πόσο γίνεται με τον πλέον ορθό τρόπο, καθώς γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται και για τη Ρόδο, την Κρήτη ή τη Μύκονο, ενώ δεν πρόκειται για το ίδιο προϊόν.
Απευθύνεται στην ίδια αγορά του λαών του βορρά παραβλέποντας το συγκριτικό πλεονέκτημα ότι η Καβάλα αποτελεί τον φυσικό προορισμό μιας ενδοχώρας πολλών εκατομμυρίων εν δυνάμει τουριστικών επισκεπτών (Βουλγαρία, Ρουμανία Ουγγαρία,Ουκρανία, κ.λ.π.)
Κατά την άποψή μας η μη τμηματοποίηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής, η ελλειπής εκπαίδευση των ανθρώπων, που ασχολούνται με την προβολή, οι κακές υποδομές, αλλά φυσικά όπως αναφέρθηκε και ο τρόπος προώθησης της περιοχής μας, είναι ανασταλτικοί παράγοντες της όλης προσπάθειας.
Δεν αρκεί η συμμετοχή στις εκθέσεις του εξωτερικού και οι αναμφίβολα καλές προθέσεις και σε άλλους τομείς της Νομαρχίας, χρειάζεται να αλλάξει συθέμελα το μείγμα προώθησης της περιοχής μας.
Το μείγμα προώθησης είναι μια δέσμη εργαλείων και δραστηριοτήτων που μπορούν να επηρεάσουν τη ζήτηση. Ενδεικτικά αναφέρεται η τουριστική διαφήμιση, οι προσωπικές πωλήσεις (συμμετοχή πρακτόρων και ανθρώπων του τουρισμού στις εκθέσεις με οργανωμένα προγράμματα), η άμεση ταχυδρομική επικοινωνία (π.χ. η πρεσβεία της Ελβετίας στην Αθήνα, ταχυδρομεί πλούσιο ταξιδιωτικό υλικό, σε όσους θέλουν να ταξιδεύσουν στη χώρα αυτή και ζητούν τη βοήθειά της),οι κατάλληλες ιστοσελίδες ενταγμένες στα κατάλληλα και δημοφιλή PORTALS, οι χορηγίες, οι δημόσιες σχέσεις κ.λ.π.
Θα πρέπει επίσης να ξεκαθαρίσουμε, άλλο διαφήμιση και άλλο προώθηση (promotion). Η διαφήμιση (αυτή που γίνεται στις τουριστικές εκθέσεις) περιλαμβάνεται στις τεχνικές του μείγματος προώθησης, το οποίο με τη σειρά του αποτελεί ένα από τα δομικά στοιχεία που απαρτίζουν το μείγμα μάρκετινγκ. Θυμίζει μια κυκλοφοριακή μελέτη που αν δεν ενεργοποιηθούν όλες οι προτάσεις είναι καταδικασμένη σε αποτυχία. Όπως καταδικασμένη είναι και η κάθε επί μέρους προσπάθεια δεν είναι σύγχρονη και άρτια.
Παράδειγμα η ιστοσελίδα που έχουμε για την προβολή του νομού μας.(www.pref-kavala.gr). Σας προτρέπουμε να την επισκεφτείτε και θυμηθείτε τι έλεγε όταν εξήγγειλε την κατασκευή της ο Νομάρχης και οι συνεργάτες που επέλεξε….(Απόσπασμα από την εφημερίδα «Εβδόμη» 9/5/2005).
Βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα αν το αποτέλεσμα είναι ανάλογο των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν.
Αλλά και μια δεύτερη που υπάρχει(www.kavala.gr) και μάλιστα αναφέρει ότι είναι η επίσημη της Νομαρχίας,(αλήθεια ποια είναι η επίσημη;), είναι ιδιαίτερα φτωχή και αναχρονιστική.
Σύμφωνα με τα παραπάνω, η υπόθεση της προβολής της περιοχής μας χρήζει της ανάγκης ενός έμπειρου επιτελείου που να ασχολείται επαγγελματικά με το τουριστικό μάρκετινγκ.. Κανείς ίσως από εμάς δεν έχει τις απαραίτητες εκείνες γνώσεις που θα προάγει το τουριστικό προϊόν.
Η όλη υπόθεση, όμως της προβολής, θα πρέπει εντάσσεται σε έναν Νομαρχιακό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης (Ν.Ο.Τ.Α) με την συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών φορέων
Η πρότασή μας συγκεκριμένα έχει να κάνει:
Με την Δημιουργία Νομαρχιακού Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης (Ν.Ο.Τ.Α.) Νομού Καβάλας.
Οι φορείς του νομού ενωμένοι μπορούν να προωθήσουν σημαντικές στρατηγικές ανάπτυξης για την πρόοδο και την ευημερία.
• Η Νομαρχία, οι Ιερές Μητροπόλεις, ο Δήμος Καβάλας, όλοι οι Δήμοι του Νομού μέσω της ΤΕΔΚ, ή με αυτοτελείς συμμετοχές, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, οι Ενώσεις Ξενοδόχων Καβάλας-Θάσου, οι εκπρόσωποι της ομοσπονδίας ενοικιαζομένων δωματίων , τα τοπικά Επιμελητήρια, ο Ο.Λ.Καβάλας οι Τουριστικοί Πράκτορες αστικό-υπεραστικό ΚΤΕΛ. ναυτιλιακές εταιρείες κ.α., πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να υποστηρίξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διεθνούς - εσωτερικής προβολής και Μάρκετινγκ του Νομού Καβάλας με σκοπό να τον καταστήσουμε αναγνωρίσιμο κι ελκυστικό τουριστικό προορισμό.
Ο Νομαρχιακός Οργανισμός Τουριστικής Ανάπτυξης (ΝΟΤΑ) μετά την σύστασή του θα πρέπει να προχωρήσει γρήγορα κατά την άποψή μας στις εξής ενέργειες-δράσεις:
• Συγκέντρωση του μετοχικού κεφαλαίου ανάλογου ύψους που θα καθορίζεται από το καταστατικό του. Μελλοντικά μπορεί να αναζητηθεί και πρόσθετη χρηματοδότηση, πιθανόν και μέσω συνδρομών.
• Εκπόνηση μια μελέτης για τη Στρατηγική Marketing Plan του Οργανισμού και την Οργανωτική του Διάρθρωση.
• Προκήρυξη της θέσης του Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού. Απαραίτητη προϋπόθεση η επιστημονική του κατάρτιση και η σημαντική του εμπειρία στα θέματα τουρισμού.
• Στελέχωση του Οργανισμού με εξειδικευμένα στελέχη.
• Εκπόνηση ειδικής μελέτης για την Υφιστάμενη Κατάσταση στις Υποδομές Φιλοξενίας και τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης του Νομού Καβάλας.
• Να ξεκινήσει συνεργασία μας, με εξειδικευμένα Γραφεία Συμβούλων Τουριστικής Προβολής και Δημοσίων Σχέσεων στις αγορές, όπου ο νομός Καβάλας έχει αποδεδειγμένα το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι άλλων ανταγωνιστών(κυρίως στις Βαλκανικές) και στην συνέχεια στις υπόλοιπες αγορές.
• Δημοσίευση άρθρων στον τύπο και σε διάφορα εξειδικευμένα περιοδικά των χωρών αυτών (με ή και χωρίς διαφημιστικές καταχωρήσεις).
• Οργανωμένη προσπάθεια για υποδοχή και φιλοξενία δημοσιογράφων του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ αυτών των χωρών, συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων που εργάζονται εκεί, αλλά και αντίστοιχες οργανωμένες αποστολές για προβολή και δημόσιες σχέσεις και στις χώρες αυτές.
• Σε άλλου είδους ενέργειες και δράσεις μετά από αξιολόγηση προτάσεων όλων των φορέων που συμμετέχουν στον οργανισμό..
Ας προχωρήσουμε πριν είναι πολύ αργά. Χρήματα μπορούν να βρεθούν, αρκεί να αλλάξουμε φιλοσοφία νοοτροπία και προτεραιότητες. Μπορούν να κοπούν π.χ. τα ταξίδια κάποιων υπηρεσιακών παραγόντων από το στενό περιβάλλον του κ.Νομάρχη.
Αλήθεια μπορούμε να γνωρίζουμε τον κατάλογο των ονομάτων που συμμετέχουν στις εκθέσεις και το συνολικό κόστος μεταφοράς διαμονής και αποζημίωσης όλων αυτών σε ετήσια βάση;
Κλείνοντας το θέμα της επείγουσας ανάγκης αλλαγής τακτικής, θέτουμε ένα ακόμα ζήτημα.
Την νέα επικοινωνιακή εκστρατεία του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης που παρουσιάστηκε στις 12/1/2007 από την ίδια την κ. Υπουργό Τουρισμού.
Ειδικά γι’ αυτό το θέμα ας προσέξουμε τις προτροπές του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Ανδ. Α. Ανδρεάδη,μέσω της εφημερίδας «το βήμα»: «Περιφέρειες, νομαρχίες και δήμοι που προβάλλουν το τουριστικό τους προϊόν σε τοπικό επίπεδο, πρέπει να προσαρμόσουν αντίστοιχα την επικοινωνιακή τους πολιτική προτάσσοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή της αρμοδιότητάς τους», τονίζοντας επίσης τη σημασία της συνεργασίας και του συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Εμπλεκόμενοι φορείς είναι μόνο αυτοί που αποτελούν τη σημερινή Ν.Ε.Τ.Π.; Όχι βέβαια και η απάντηση έρχεται πάλι από την πρόταση που αναπτύξαμε προηγουμένως και πιστεύουμε ότι ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις των καιρών.
Πιστεύουμε ότι σήμερα ανοίγει ουσιαστικά και ίσως για πρώτη φορά η συζήτηση για το κεφάλαιο τουρισμός που δεν έχει να κάνει μόνο με την προβολή, αφού είναι ένα θέμα ειδικού βάρους, ειδικών χειρισμών με πολλούς εμπλεκόμενους φορείς που επιβάλλεται να έχουν ειδική, διαρκή εκπαίδευση και εξειδικευμένη γνώση του αντικειμένου.
Το τρίπτυχο, τουριστικής εκπαίδευσης-τουριστικής γνώσης- τουριστικής συνείδησης, αποτελεί βασική προϋπόθεση για την αναβάθμιση της ποιότητας του τουρισμού, αλλά και την υγιή λειτουργία της τουριστικής επιχειρηματικής αλυσίδας. Το μέλλον του τουριστικού κλάδου σχετίζεται απολύτως με την εκπαίδευση και τη γνώση.
Το ισχυρό τρίπτυχο «ήλιος - θάλασσα - πολιτισμός», κύριος άξονας της διεθνούς προβολής της Kαβάλας, πρέπει να ενισχύεται και από στρατηγικούς πυλώνες που αναφέρονται πλέον και σε επί μέρους τομείς.
Αυτοί περιλαμβάνουν τον περιηγητικό τουρισμό με αξιοποίηση της υπαίθρου, τον περιπετειακό-καταδυτικό αθλητικό τουρισμό με αξιοποίηση των φυσικών τοπίων και ιδιαιτεροτήτων της περιοχής, τον τοπικό τρόπο διασκέδασης, την πολυτέλεια - μια μορφή τουρισμού που δυστυχώς δεν έχει αρχίσει να διαφαίνεται στη περιοχή, τον θαλάσσιο τουρισμό και τέλος τον θρησκευτικό και συνεδριακό τουρισμό, τομείς που μπορούν να διατηρηθούν σε δωδεκάμηνη βάση.
Τα τελευταία χρόνια στον τόπο μας η τουριστική ανάπτυξη δημιουργεί τον πλουτοπαραγωγικό εκείνο πόρο, η δυναμική εξέλιξη του οποίου, θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την εισοδηματική προοπτική της τοπικής κοινωνίας.
Οι ιδιαιτερότητες και η μοναδικότητα του φυσικού μας τοπίου, ως σημαντικές παράμετροι τουριστικής ανάπτυξης, όσο δεν συνοδεύονται από δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις, ανταγωνιστικότητα στις τιμές και κυρίως σωστή προβολή, θα συνεχίζουν να ακυρώνονται.
Υπάρχουν πολλές απορίες και ερωτήματα γιατί σε τόπους με ποιοτικά χαρακτηριστικά σαφώς κατώτερα του δικού μας γίνονται τεράστιες επενδύσεις τουριστικών υποδομών. Δυστυχώς τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά.
Ασύντακτες προσπάθειες, χωρίς μελέτες, προγραμματισμό και στρατηγικές προτεραιότητες, θα έχουν πάντα ως αποτέλεσμα χαμηλή ανταποδοτικότητα και πολλές φορές σπατάλη πολύτιμων κονδυλίων.
Σαν Νομαρχιακή Παράταξη αγωνιούμε για το πώς θα λειτουργήσουμε από εδώ και πέρα ως νομός Καβάλας σ’αυτό το ιδιαίτερα σημαντικό ζήτημα.
Περιμένουμε από τη Διοίκηση της Νομαρχίας συγκεκριμένες δράσεις και ενέργειες.
Λειτουργούμε καλοπροαίρετα, αξιολογώντας διαρκώς τις προσπάθειές και τις πρωτοβουλίες.
Είμαστε εδώ έτοιμοι σε κάθε πρόσκληση συνεργασίας και βοήθειας.
Πρέπει να αλλάξουμε κατεύθυνση επειγόντως πριν είναι πολύ αργά.
Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε συγκεκριμένο πλάνο και συγκεκριμένες προτάσεις στον νέο Νομαρχιακό Οργανισμό Τουριστικής Ανάπτυξης (Ν.Ο.Τ.Α.). που προτείνουμε να δημιουργηθεί.
Δεν πρέπει να μείνουμε στα λόγια για άλλη μια φορά. Δυστυχώς έγιναν δυο αναπτυξιακά συνέδρια ειπώθηκαν και καταγράφηκαν τόσα πολλά και ενδιαφέροντα, αλλά δυστυχώς έμειναν μόνο γραμμένα, ως απλά πρακτικά.
Από το Συνέδριο του 2005 ούτε τα συμπεράσματα δημοσιοποιήθηκαν παρά τις επίμονες πιέσεις μας ούτε μία μεταγενέστερη συζήτηση έχει υπάρξει και αυτό συνιστά σοβαρή παράλειψη της σημερινής Διοίκησης της Νομαρχίας.
Οι ενέργειες των διοικούντων δυστυχώς, άλλα δείχνουν και δεν αφορά μόνο τον Νομάρχη και τη διοίκηση της νομαρχίας.
Έχουν βέβαια και αυτοί το μερίδιο που τους αναλογεί. Δεν είναι η ώρα του καταλογισμού των πολιτικών ευθυνών, είναι η ώρα της ευθύνης της συνέπειας, της συνεργασίας και η τοποθέτηση του «εμείς» πάνω από το «εγώ» μας.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ Ν.ΚΑΒΑΛΑΣ
«ΥΠΕΡΝΟΜΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ»
ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΓΕΡΟΜΑΡΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΓΡΑΝΑΣ ΑΡΧΕΛΑΟΣ
ΚΑΓΚΑΪΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΠΑΠΑΚΟΣΜΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΣΜΥΡΛΟΓΛΟΥ ΑΓΓΕΛΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ
ΤΣΟΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου